Linie United Airlines przygotowują się do zakupu 50 nowych Airbusów A321XLR w związku z planowaną wymianą swojej obecnej floty Boeingów 757-200.

United zamierza wprowadzić te maszyny do swojej międzynarodowej siatki połączeń przed 2024, co pozwoli na obsłużenie destynacji europejskich z lotnisk na wschodnim wybrzeżu w Newark/Nowym Jorku i Waszyngtonie.

Andrew Nocella, wiceprezes i dyrektor handlowy linii United, powiedział: “Nowy Airbus A321XLR idealnie nadaje się na wymianę starszego, mniej efektywnego modelu, który obecnie operuje między najbardziej istotnymi miastami w siatce międzykontynentalnej. Poza podniesieniem naszej efektywności zasięgi A321XLR pozwalają również na rozszerzenie naszej oferty połączeń, dając naszym klientom więcej opcji, aby podróżować po świecie."

United planuje przyjęcie pierwszych pasażerów na pokład Airbusa A321XLR w 2024. 

Jednocześnie linie lotnicze wstrzymują zamówienie na Airbusa A350 do 2027, aby zweryfikować w międzyczasie swoje potrzeby operacyjne.

United rozważało podobno nabycie opracowywanego przez Boeinga samolotu średniej klasy, ale źródła branżowe twierdzą, że decyzja o zakupie A321XLR mogła zniweczyć te plany.  

Zobacz także:
Nowy system oświetlenia w odrzutowcach Bombardiera
2019-07-01 10:51:17

Jet lag istnieje naprawdę. Nikt nie wie o tym lepiej niż prezesi spółek latający w tę i we w tę w sprawie fuzji, na zebrania zarządu, a czasami, lunche. To z myślą głównie o tych klientach kanadyjski koncern Bombardier od lat opracowuje sposób zmniejszenia skutków jet-lagu: system oświetlenia Soleil, zaprojektowany specjalnie dla odrzutowca korporacyjnego Global 7500 i stanowiący dynamiczną symulację światła dziennego. 

Baku - jet’em najwygodniej
2019-06-18 12:27:47

Niedawne rozgrywki brytyjskich zespołów w Baku oraz w Hiszpanii spowodowały zwiększenie zamówień na tych trasach.