Airbus rozpoczął prace projektowe dla rodziny samolotów A330 i A350, które umożliwią liniom lotniczym instalowanie palet towarowych bezpośrednio na podłodze kabiny po zdjęciu siedzeń klasy ekonomicznej i wykorzystanie maszyn do lotów cargo.

Takie rozwiązanie ma pomóc utrzymać ciągłość biznesową linii lotniczych, a także złagodzić globalny niedobór zdolności przewozowych ze względu na uziemienie samolotów dalekiego zasięgu. Dodatkowo, pomaże przemysłowi sprostać wysokiemu zapotrzebowaniu na loty humanitarne w celu szybkiego transportu sporej ilości sprzętu medycznego i innych zapasów na duże odległości do miejsc, w których są one najbardziej potrzebne.

W porównaniu do ładowania cargo na krzesła, rozwiązanie Airbusa jest o wiele prostsze oraz przyśpiesza proces załadowywania i wyładowywania towarów, a także redukuje zużycie samych siedzeń. Inne bardzo ważne zalety tego rozwiązania zawierają dodatkową ochronę przed spaleniem ładunku oraz zdolność ograniczania przeciążenia 9 g, aby zapobiec przesuwaniu się czegokolwiek podczas lotu.

Modyfikacja zostaną zaproponowane dla operatorów jako Biuletyn Serwisowy Airbusa. W ramach tego porozumienia Airbus określa zakres prac inżynieryjnych, a także zarządza procesem uzyskiwania jednorazowej certyfikacji od Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA - European Union Aviation Safety Agency). Zakres modyfikacji obejmuje usunięcie siedzeń i IFE (rozrywka podczas lotu), instalacje palet ładunkowych i związanego z nimi wyposażenia bezpieczeństwa, a także ponowną instalacje oryginalnych elementów kabiny w celu powrotu do przewozu pasażerów.

Zobacz także:
Star Alliance zyskuje nowego partnera
2019-06-19 08:20:11

Star Alliance ogłosił 2 czerwca plany podjęcia współpracy z tajskimi liniami lotniczymi THAI Smile Airways w ramach inicjatywy „Connecting Partner” swojej globalnej sieci połączeń.

Pierwszy komercyjny elektryczny samolot wykonał udany lot testowy w Kanadzie
2020-01-13

Na początku grudnia pierwszy na świecie całkowicie elektryczny samolot komercyjny z sukcesem wylądował po udanym locie testowym w Vancouver w Kanadzie. 15-minutowy lot inauguracyjny został przeprowadzony przez firmę Harbor Air, największego producenta hydroplanów w Ameryce Północnej, oraz magniX, firmę napędzającą rewolucję w lotnictwie elektrycznym.