Airbus rozpoczął prace projektowe dla rodziny samolotów A330 i A350, które umożliwią liniom lotniczym instalowanie palet towarowych bezpośrednio na podłodze kabiny po zdjęciu siedzeń klasy ekonomicznej i wykorzystanie maszyn do lotów cargo.

Takie rozwiązanie ma pomóc utrzymać ciągłość biznesową linii lotniczych, a także złagodzić globalny niedobór zdolności przewozowych ze względu na uziemienie samolotów dalekiego zasięgu. Dodatkowo, pomaże przemysłowi sprostać wysokiemu zapotrzebowaniu na loty humanitarne w celu szybkiego transportu sporej ilości sprzętu medycznego i innych zapasów na duże odległości do miejsc, w których są one najbardziej potrzebne.

W porównaniu do ładowania cargo na krzesła, rozwiązanie Airbusa jest o wiele prostsze oraz przyśpiesza proces załadowywania i wyładowywania towarów, a także redukuje zużycie samych siedzeń. Inne bardzo ważne zalety tego rozwiązania zawierają dodatkową ochronę przed spaleniem ładunku oraz zdolność ograniczania przeciążenia 9 g, aby zapobiec przesuwaniu się czegokolwiek podczas lotu.

Modyfikacja zostaną zaproponowane dla operatorów jako Biuletyn Serwisowy Airbusa. W ramach tego porozumienia Airbus określa zakres prac inżynieryjnych, a także zarządza procesem uzyskiwania jednorazowej certyfikacji od Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA - European Union Aviation Safety Agency). Zakres modyfikacji obejmuje usunięcie siedzeń i IFE (rozrywka podczas lotu), instalacje palet ładunkowych i związanego z nimi wyposażenia bezpieczeństwa, a także ponowną instalacje oryginalnych elementów kabiny w celu powrotu do przewozu pasażerów.

Zobacz także:
Najkrótsze połączenie Boeingiem 777
2019-12-09 09:14:19

Linie British Airways wprowadziły najkrótsze połączenie Boeingiem 777. Przelot z Bahrajnu do Dammam zajmuje mniej niż pół godziny, a przelot odbywa się na maksymalnej wysokości 6 tys. stóp.

Airbus A321XLR to grubsza sprawa, niż się wydaje
2019-07-04 14:36:55

Wydaje się, jakby podczas ubiegłomiesięcznego Paris Airshow rozmowy dotyczyły tylko dwóch tematów: premiery nowego samolotu dalekiego zasięgu Airbusa A321XLR oraz spadku wyników sprzedaży przez Boeinga samolotów wąskokadłubowych, wynikające z obaw związanych z niedawnymi katastrofami 737 MAX. Wielu obserwatorów ogłosiło A321XLR jako zwycięzcę pokazów, co tylko potwierdziło rzekomą przewagę Airbusa nad Boeingiem.