Do tej pory to linie lotnicze były dominującą siłą w branży turystycznej i lotniczej. Pandemia koronawirusa sprawiła jednak, że popyt na loty tradycyjnymi liniami spadł do zaledwie 10% poziomu sprzed wybuchu pandemii. Specjaliści z branży szacują, że pełna odbudowa w tym sektorze może zająć nawet 3 lata. Jest to czas, na który nie może pozwolić sobie branża turystyczna, która również mocno ucierpiała z powodu społecznej izolacji. W środku całej tej trudnej sytuacji rośnie jednak sektor prywatnego lotnictwa, który notuje ogromny wzrost zainteresowania swoimi usługami.

To interesujący zwrot, ponieważ prywatne lotnictwo historycznie działało poza tradycyjnym ekosystemem branży turystycznej, obejmującym linie lotnicze, hotele, linie wycieczkowe, agencje wynajmu samochodów i biura podróży. Więcej na ten temat można przeczytać w nowym artykule serwisu Forbes.

Obawy podróżujących przed lataniem komercyjnymi liniami lotniczymi są jak najbardziej zrozumiałe – tłok na lotniskach i w samolotach sprzyja przenoszeniu się wirusa. Kontrola stanu zdrowia tysięcy pasażerów jest ogromnym wyzwaniem i jeszcze sporo czasu zajmie wypracowanie rozwiązań, które wyeliminują ryzyko zarażenia.

Ryzyko to rozumieją również pasażerowie, co znajduje odzwierciedlenie w strukturze popytu na usługi lotnicze. W drugim kwartale 2020 r. prywatni operatorzy zaobserwowali bezprecedensowy wzrost zainteresowania swoimi usługami, który niemal przywrócił czartery prywatnych odrzutowców do poziomu sprzed pandemii. Jednocześnie wielu klientów, którzy teraz decydują się na wynajem prywatnego samolotu, wcześniej korzystało z lotów pierwszą klasą lub klasą biznes tradycyjnych linii lotniczych. Leona Qi, prezes amerykańskiej firmy VistaJet, stwierdziła że ponad 2/3 zamówień w ostatnich miesiącach pochodzi od osób, które nigdy wcześniej nie latały prywatnym odrzutowcem.

Obecna sytuacja może mieć niebagatelny wpływ na przyszłość branży lotniczej. Część nowych klientów może pozostać przy prywatnym lataniu nawet po zmniejszeniu zagrożenia epidemiologicznego. Większe znaczenie prywatnego lotnictwa dla branży turystycznej będzie z pewnością miało również wpływ na szereg korzyści finansowych i usług dodatkowych oferowanych klientom prywatnych operatorów przez podmioty z branży turystycznej w celu zachęcenia ich do podróżowanie w określone miejsca czy korzystanie z wybranych atrakcji.

Jeżeli Ty również chcesz podróżować bezpiecznie i komfortowo w dobie pandemii, skontaktuj się z naszym doradcą i uzyskaj darmową wycenę swojej podróży z Air Taxi.

Zobacz także:
Airbus wprowadza pierwszy samolot z dotykowym wyświetlaczem kokpitu
2020-01-21

Airbus rozpoczął dostawy dla linii lotniczych pierwszych samolotów A350 XWB, które wyposażone są w nowy, pionierski i dotykowy wyświetlacz kokpitu. Opracowany specjalnie dla tego modelu wraz z francuskim koncernem elektronicznym Thales, zapewnia lepszą wydajność operacyjną, większą interakcję załogi, symetrię kokpitu oraz płynniejszy przepływ informacji. 

Pierwszy komercyjny elektryczny samolot wykonał udany lot testowy w Kanadzie
2020-01-13

Na początku grudnia pierwszy na świecie całkowicie elektryczny samolot komercyjny z sukcesem wylądował po udanym locie testowym w Vancouver w Kanadzie. 15-minutowy lot inauguracyjny został przeprowadzony przez firmę Harbor Air, największego producenta hydroplanów w Ameryce Północnej, oraz magniX, firmę napędzającą rewolucję w lotnictwie elektrycznym.