Virgin Galactic, firma zajmująca się turystyką kosmiczną, ogłosiła niedawno współpracę z marką Rolls-Royce, w ramach której firmy mają wspólnie opracować samolot do podróży ponaddźwiękowych. Poznaliśmy już koncepcyjne wizualizacje futurystycznej maszyny. Rolls-Royce ma bogatą historię w dziedzinie produkcji silników lotniczych, w tym także tych, które napędzały naddźwiękowy samolot Concorde.

Virgin Galactic od ponad dekady opracowuje plan wdrożenia turystycznych lotów w kosmos. Jednocześnie firma skupia się również na zbudowaniu i wdrożeniu do komercyjnego użytku maszyny pozwalające na loty naddźwiękowe. Firma zakończyła już przegląd koncepcji swojej misji naddźwiękowej z NASA, a teraz będzie współpracować z Federalną Administracją Lotnictwa w celu stworzenia ram dla certyfikacji samolotu.

Virgin Galactic podała, że ​​samolot będzie w stanie pomieścić od 9 do 19 pasażerów i będzie latał na wysokości powyżej 18 km.

Być może wspólny projekt Virgin Galactic i Rolls-Royce będzie wyznaczać kierunek rozwoju branży lotniczej na najbliższe dekady. Analitycy wskazują na możliwość, że naddźwiękowe samoloty mają duży potencjał na zwiększenie swojego znaczenia w komercyjnym lataniu.

Czy „następca Concorde” sprawi, że do ofert linii komercyjnych wrócą samoloty latające z prędkością ponaddźwiękową? To z pewnością kusząca propozycja, biorąc pod uwagę, że samolot Virgin Galactic ma latać z prędkością ponad kilometra na sekundę, co pozwoliłoby na pokonanie trasy Nowy Jork – Londyn w tylko półtorej godziny.

Źródło: https://www.cnbc.com/2020/08/03/virgin-galactics-early-supersonic-aircraft-design-partnering-with-rolls-royce.html

Zobacz także:
Virgin Galactic i Rolls-Royce budują naddźwiękowy samolot
2020-08-10

Virgin Galactic, firma zajmująca się turystyką kosmiczną, ogłosiła niedawno współpracę z marką Rolls-Royce, w ramach której firmy mają wspólnie opracować samolot do podróży ponaddźwiękowych. Poznaliśmy już koncepcyjne wizualizacje futurystycznej maszyny. Rolls-Royce ma bogatą historię w dziedzinie produkcji silników lotniczych, w tym także tych, które napędzały naddźwiękowy samolot Concorde.

Ryanair zamówił ponad 200 Boeingów 737 Max i zmienia ich nazwę na „737 8200”
2019-07-17 08:49:46

Najbogatsze europejskie linie lotnicze nie operowały do tej pory maszynami, które zostały uziemione na całym świecie z powodu dwóch katastrof lotniczych.