Nowy system oświetlenia w odrzutowcach Bombardiera

Jet lag istnieje naprawdę. Nikt nie wie o tym lepiej niż prezesi spółek latający w tę i we w tę w sprawie fuzji, na zebrania zarządu, a czasami, lunche. To z myślą głównie o tych klientach kanadyjski koncern Bombardier od lat opracowuje sposób zmniejszenia skutków jet-lagu: system oświetlenia Soleil, zaprojektowany specjalnie dla odrzutowca korporacyjnego Global 7500 i stanowiący dynamiczną symulację światła dziennego. System ten to połączenie czerwonych i niebieskich długości fali, które uwalniają lub zmniejszają poziom melatoniny u pasażerów, co z kolei pozwala im lepiej spać lub czuwać w zależności od mijanych stref czasowych.

To innowacyjne oświetlenie oddziałuje na rytm okołodobowy pasażerów, wspomagając ich poczucie odpoczynku lub ożywienia. Wbudowany w system sterowania kabiną Nice-Touch, Soleil automatycznie oblicza optymalny cykl snu/czuwania na daną podróż, jak również najlepszy czas na posiłek – a wszystko po to, aby po wylądowaniu pasażerowie byli możliwie najbardziej zsynchronizowani z nową strefą czasową.

„Poza apartamentem master (w odrzutowcu) – gdzie znajduje się pełnowymiarowe łóżko i prysznic – a także bardzo spokojną podróżą, system Soleil pomaga pasażerom przybyć na miejsce jak nowo narodzeni”, mówi Peter Likoray, wice-prezes ds. sprzedaży i marketingu koncernu Bombardier. A to może mieć bardzo duże znaczenie, jeśli jesteś akurat w trakcie twardych negocjacji.

Soleil można indywidualnie dostosować do każdego fotela (lub łóżka), tak więc ci, którzy wolą pozostać aktywni i zakończyć prezentację, mogą ustawić tryb niebieskich długości fal/światła porannego, aby wspomóc swoją koncentrację i produktywność. Aby usnąć, wystarczy przestawić tryb na czerwone długości fal/tryb relaksacyjny. Albo pozwolić, aby system Symulacji Światła Dziennego sam wykonał swoją robotę. Wszystkie obszary odrzutowca mogą być kontrolowane niezależnie – sypialnia, salon, jadalnia czy pomieszczenie klubowe. Niech to będzie pobudka dla konkurencji.

Światło poranne stosuje niebieskie długości fal, by stymulować czuwanie.

Cieplejsze, wieczorne światło używa czerwonych długości fal, aby wzmagać poziom melatoniny u pasażerów.

Dzięki połączeniu czerwonych i niebieskich długości fal pasażer przybywa na miejsce w pełni zrelaksowany.

Kiedy przychodzi pora na drzemkę, wystarczy ustawić tryb czerwonych długości fal.