ZeroAvia przeprowadził dziewiczy lot samolotu napędzanego wodorem

Kalifornijski startup ZeroAvia ogłosił, że udało mu się przeprowadzić pierwszy na świecie lot komercyjnego samolotu z napędem wodorowym. 24 września 2020 r. sześciomiejscowy samolot Piper Malibu Mirage ukończył z sukcesem pełne okrążenie wraz z lądowaniem w ośrodku badawczo-rozwojowym firmy w Anglii.

„Ten ważny kamień milowy na drodze do komercyjnych lotów bezemisyjnych jest częścią projektu HyFlyer, sekwencyjnego programu badawczo-rozwojowego wspieranego przez rząd Wielkiej Brytanii” - podała amerykańska firma w komunikacie prasowym.

Elektryczny napęd samolotu ZeroAvia został po raz pierwszy przetestowany 23 czerwca 2020 r. Zainstalowano w nim akumulator o mocy 300kW, który napędzał silnik elektryczny maszyny.

Kolejnym krokiem w drodze ZeroAvia do wprowadzenia na rynek komercyjnego samolotu z napędem wodorowym będzie 400 kilometrowy lot mający na celu sprawdzenie wytrzymałości samolotu.

Wodór jest uważany za jedno z możliwych rozwiązań dla producentów samolotów, które pozwoli na dekarbonizacje przemysłu lotniczego. Jedynymi produktami ubocznymi energii wytworzonej w ten sposób są woda i ciepło. Jeden z liderów branży, firma Airbus, 21 września 2020 również zaprezentowała swoje własne koncepcje samolotu napędzanego wodorem.

Źródło: Aerotime.aero

 

Zobacz także:
Boeing przenosi nowe technologie z laboratorium do samolotu testowego w ramach programu ecoDemonstrator
2019-07-03 09:02:18

Boeing jest w trakcie ostatniej fazy testów nowych technologii, które mają stanowić istotne udoskonalenia tak dla pilotów, jak i pasażerów – począwszy od podniesienia bezpieczeństwa, a skończywszy na zwiększeniu komfortu podróży. Koncern debiutuje z Boeingiem 777 służącym jako samolot testowy dla 50 takich projektów. Zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i udowodnić efektywność tego paliwa.

Za kulisami pracy pilotów Airbusa A380
2020-04-01

Zasiąść za sterami słynnego modelu A380 to niesamowite doświadczenie w karierze każdego pilota. Wszystko za sprawą zaawansowanej awioniki, systemów zarządzania lotem oraz jednej z najnowocześniejszych kabin “front office” w całej branży. Piloci z największych linii lotniczych dzielą się wrażeniami z prowadzenia największego na świecie samolotu pasażerskiego.